Tuesday, September 8, 2009

mengajar dan belajar

Di awal-awal post ana sekitar tahun lepas ana ada memberitahu yang ana baru belajar membuat roti. Dan tanpa disangka-sangka pertengahan tahun ni ana dah kena mengajar membuat roti pulak.

Segala nota dan resepi ana cari dan kaji. cuba dan rasa.akhirnya dengan nekad dan kata ana boleh melakukannya, berlangsunglah juga kelas membuat roti bersama Puan Surin.

Awal-awal memperkenalkan diri dan meminta maaf sekiranya yang diajar nanti terkurang di sana sini. Tapi tak ana nyatakan yang ana pun baru belajar. Bimbang pelajar baru ana nanti tak confident pula. Ana berpegang bahawa ilmu yang baik walupun sedikit hendaklah dikongsi bersama. Biar berkembang tambah menjadi sebahagian bekalan amalan kita.

Menjadi pengajar kursus pendek adalah rutin biasa di sini, menjadi sebahagian tanggungjawab para pensyarah kolej di sini memberi pembelajaran sepanjang hayat kepada seluruh komuniti.
Apapun akhirnya kursus membuat roti telah dapat dilaksanakan dengan jayanya..dan inilah hasil air tangan makcik-makcik Felda Kemendor yang menjadi student ana pada hari tu.






1 comment:

ct_as said...

dah sihat ke kak su?
wah mengajar wat roti dah..mesti dah expert ni...bila nk ajar saya plak? ^_^
kak su dh beli bread maker ke?